dimecres, 7 de març del 2012

I Maratest Badalona

4 de març de 2012
-Gran idea aquesta iniciativa de l'ajuntament de Badalona de fer una cursa de preparació, tant per la mitja marató com per la marató. Per tant podies triar entre dues distàncies, 15 o 30 km. En el meu cas, 30, perquè l'objectiu, un any mes, és la marató de Barcelona.
 La cursa, més que una cursa és, com bé anunciava l'organització, és un entrenament amb companyia. 
 A l'organització, un 10, el dia d'abans, la recollida dels dorsals, ben organitzada, i el dia de la cursa, el guardarroba, els vestidors, els avituallaments, tot molt àgil i molt ben montat. 
 A les 9 del matí, just davant del pabelló olímpic de Badalona, es dóna l'eixida, tant pels de la cursa de 15 com pels de la de 30. Eixim tots junts, de fet fem exàctament el mateix recorregut, el que passa és que uns fan una volta i els altres dues.
 La cursa transcorre per tota la part de Badalona més propera al mar; primer per un polígon, recorregut prou lleig i avorrit, i després pel passeig marítim, per acabar per la zona més cèntrica i arribar a la meta, situada al mateix lloc que la eixida.Al primer pas per meta, ens separen als que acaben ja la seva participació i als que hem de seguir. Ens donen un poc de menjar i, endavant, que ara ja sabem el que ens espera.
 Les llebres, porten els temps de la marató, en lloc dels de la cursa del dia. Em decidisc a seguir d'aprop la llebra de 3h45', que porta un ritme de 5'19''. Vaig tota la cursa uns 200 metres darrere de la banderola dels 3.45 i del munt de corredors que l'envolten, i vaig escoltant els crits i l'animació que desperten al seu pas. Com que al final de la cursa em trobe molt bé, m'aprope a la llebra, que ja està quasi sola, supose que la gent a fet com jo i ha apretat al final, i l'avance per arribar un poc per davant. Arribe a la meta amb un temps de 2h38'38'', una mitjana de 5.18, molt millor del que esperava, i content. Però sense l'eufòria típica d'altres curses perquè un té clar que això és un entrenament, i com a tal s'ho pren. Tot i això, la cursa té un guanyador, Iván Espílez Urbón, amb un temps de 1h43'25''. Enhorabona.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada